Σκανδαλώδεις καταστάσεις προκύπτουν από τις πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή και άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Απόφαση που ελήφθη την Παρασκευή 27/9 από το τεχνικό συμβούλιο δημοσίων έργων αποκαλύπτει ότι οι εργολάβοι δικαιούνται προκαταβολές από το δημόσιο προκειμένου να αγοράσουν ιδιόκτητο μηχανολογικό εξοπλισμό, όπως οι «μετροπόντικες», και να καλύψουν το κόστος των εγγυητικών επιστολών.
Ωστόσο, αυτή η απόφαση δημιουργεί ένα πρωτοφανές παράδοξο: το δημόσιο φαίνεται ότι ενδέχεται να έχει πληρώσει για τους ίδιους «μετροπόντικες» δύο φορές. Ειδικότερα, αν οι «μετροπόντικες» αποκτήθηκαν με δημόσιους πόρους αλλά ανήκουν στην ΑΒΑΞ, την κατασκευαστική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο, και αν αυτοί πουληθούν σε άλλον ανάδοχο που επίσης χρησιμοποιεί δημόσιους πόρους, τότε προκύπτει το ζήτημα της διπλής χρηματοδότησης των ίδιων μηχανημάτων.
Ακόμη, πρόσωπα που γνωρίζουν τον κατασκευαστικό κλάδο υπογραμμίζουν ότι είναι πιθανό να έχει παραχωρηθεί στον εργολάβο και το πριμ καλής εκτέλεσης, αν και μόνο 7 από τα 20 εργοτάξια του έργου είναι ενεργά. Επιπλέον, ερωτήματα προκύπτουν για τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου, καθώς και για την έλλειψη υπεύθυνων απαντήσεων σχετικά με τις διαδικασίες.
Υπεύθυνος υπουργός για όλα αυτά είναι ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, που μέχρι στιγμής δεν έχει κινητοποιηθεί ώστε να διερευνήσει την κατάσταση σε αυτό το σημαντικό έργο, το οποίο θα μπορούσε να αναβαθμίσει τη ζωή των κατοίκων της πρωτεύσας εάν εκτελούνταν σωστά.
Πηγή: documentonews.gr