Ο ΟΑΣΑ προγραμματίζει τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής και την εκπόνηση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου μεταφορών, αν και η κατάσταση είναι δύσκολη με την έλλειψη λεωφορείων και προσωπικού. Το 2022, το προσωπικό στην ΟΣΥ αριθμούσε μόλις 4.774 εργαζομένους, αριθμός που υποδεικνύει μείωση 41% σε σχέση με το 2009, όταν οι εργαζόμενοι ήταν 8.082. Επιπλέον, ο στόλος της ΟΣΥ έχει μειωθεί κατά 21,5%, με τα οχήματα να αγγίζουν τα 1.976 το 2022, από 2.516 το 2009. Αυτή η μείωση είχε σοβαρές συνέπειες, καθώς το 2022 χάθηκαν 301.600 δρομολόγια λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Ο Οργανισμός στοχεύει να αναθεωρήσει τη λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της πρωτεύουσας για τα επόμενα 20 χρόνια, δίνοντας έμφαση στη διαλειτουργικότητα των ΜΜΜ. Τα οχήματα (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και ηλεκτρικός) θα πρέπει να συνεργάζονται και να εξυπηρετούν τις τρέχουσες ανάγκες των πολιτών.
Όπως επισημαίνουν αξιωματούχοι του ΟΑΣΑ, είναι απαραίτητη η συμμετοχή των πολιτών σε μια έρευνα που διεξάγεται με δείγμα 36.600 νοικοκυριά και 71.200 μετακινούμενους σε δημόσιες συγκοινωνίες, λιμάνια και αεροδρόμια. Μέσω αυτής της έρευνας θα καταγραφούν τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά και οι συνήθειες μετακίνησης των πολιτών, προκειμένου να προσδιοριστούν οι ανάγκες του μεταφορικού συστήματος.
Η στρατηγική πρόβλεψη περιλαμβάνει επίσης τη διεξαγωγή εκδήλωσης στο Υπουργείο Υποδομών, όπου θα παρουσιαστούν οι προτάσεις του ΟΑΣΑ, περιλαμβάνοντας «πρότυπα πεζοδρόμια», ποδηλατόδρομους και σημεία στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα. Τα ταξί θα ενταχθούν στον συγκοινωνιακό χάρτη και θα προσδιοριστούν συγκεκριμένα σημεία για τις πιάτσες τους.
Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, τόνισε ότι το σχέδιο αυτό στοχεύει να καταστήσει τις δημόσιες συγκοινωνίες την πρώτη επιλογή για την μετακίνηση των πολιτών της Αθήνας. Στο πλαίσιο της βελτίωσης των υπηρεσιών μεταφοράς, υλοποιείται η δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα, η οποία θα επεκταθεί σε όλα τα ΜΜΜ μέχρι τα τέλη του έτους.
Τέλος, η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος καταγράφει θετικά αποτελέσματα, με το 10% των επιβατών να χρησιμοποιεί ήδη την τραπεζική κάρτα για τις μετακινήσεις τους. Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις του συστήματος θα διευκολύνουν την εμπειρία μεταφοράς και θα φέρουν νέες δυνατότητες στους χρήστες.
Πηγή: documentonews.gr