Το έργο του νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού 132 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης, αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε πως οι εργασίες προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αν και υπήρξαν προβλήματα που σχετίζονται κυρίως με τις απαλλοτριώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, το 90% αυτών των ζητημάτων έχει ήδη επιλυθεί και αναμένεται σύντομα να διευθετηθεί και το υπόλοιπο 10%.
Από την πλευρά των οφελών, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι ο νέος σιδηρόδρομος θα διευκολύνει τις μετακινήσεις για τους κατοίκους περιοχών που απασχολούνται σε τοπικές βιομηχανίες. Επιπλέον, θα υποστηρίξει την ανάπτυξη logistics centers σε κοντινές περιοχές και θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον άξονα ΠΑΘΕ, με το κόστος ενός εμπορευματικού τρένου να αντιστοιχεί στη μεταφορά 15-20 βαρέων οχημάτων.
Αναφορικά με την κατασκευή, το έργο περιλαμβάνει τη νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνδέει την περιοχή Άνω Λιόσια με τη Σιδηροδρομική Σταθμό Μεγάρων και θα εκτείνεται σε μήκος 36 χλμ. Στον σχεδιασμό του έργου περιλαμβάνεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής με τη χρήση νέων υλικών και πιστοποίηση στις αρχές Διαλειτουργικότητας, εγκατάσταση συστημάτων επαφής 25kV, σήμανσης και τηλεδιοίκησης.
Κατά τη διάρκεια αυτοψίας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην περιοχή, ο κ. Τερεζάκης ενημερώθηκε από τον ανάδοχο για την πρόοδο των έργων. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει τη σύνδεση με τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Αθήνας, του Διεθνούς Αερολιμένα και του Πειραιά, καθώς και τους σταθμούς στην πληθυσμιακή πυκνότητα της Δυτικής Αττικής με τις στάσεις όπως εκείνες του ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και του Σταθμού Μεγάρων.
Πηγή: documentonews.gr