Σημαντικά Σιδηροδρομικά Έργα Αναβαθμίζουν τις Μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα

Τρία σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που αναμένεται να μεταμορφώσουν τις μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα αρχίζουν να υλοποιούνται από την ΕΡΓΟΣΕ. Παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες στο δίκτυο της χώρας, με σκοπό την αναβάθμιση 370 χλμ. γραμμών. Ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα περιλαμβάνει μια σειρά έργων εθνικής και διεθνούς σημασίας, με συνολικό προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, τα οποία θα προχωρήσουν στην κατασκευή.

Σημαντικό έργο είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη – Τοξότες, για την οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής προσφορών και η δημοπρασία είναι κοντά στην ολοκλήρωσή της. Η χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) 2021-2027» ανέρχεται σε 192,3 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο περιλαμβάνει τη σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής. Η ολοκλήρωση αυτού του έργου και η σύνδεση με τον ευρωπαϊκό διάδρομο ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas) είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ελλάδα και τις Βαλκανικές χώρες.

Ένα δεύτερο κεντρικό έργο είναι η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, με προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ. Βασικό στοιχείο του έργου είναι η βελτίωση των διασυνοριακών συνδέσεων με τη Βουλγαρία και την Τουρκία, ενώ αναμένεται να υποβληθούν οι οικονομικές προσφορές εντός του 2025.

Επιπρόσθετα, η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει και την ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης, με στόχο την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γέφυρας και 7 νέων σιδηροδρομικών στάσεων. Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης του δικτύου, συνεχίζονται επίσης οι εργασίες εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, διευκολύνονται οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Η γραμμή αυτή θεωρείται κλειδί για τη σύνδεση της Ελλάδας με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Η ΕΡΓΟΣΕ δεν περιορίζεται μόνο στα μεγάλα έργα, αλλά εργάζεται και για την αναβάθμιση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, που θα συνδέεται υπόγεια με το μετρό. Αξιοσημείωτο είναι και το έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, το οποίο επιλύει σημαντικά τεχνικά ζητήματα.

Τέλος, η σιδηροδρομική σύνδεση με Πάτρα αναπτύσσεται χωρίς καθυστερήσεις, με προοπτική ο σιδηρόδρομος να φτάσει στο Ρίο μέχρι το 2026.

Πηγή: documentonews.gr