Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η διαχείριση ευθυνών για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να διαχειριστεί την επικοινωνιακή κρίση γύρω από τα Τέμπη, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες «αστοχίες» που οδήγησαν σε επικίνδυνες καταστάσεις, όπως η λανθασμένη είσοδος συρμού του προαστιακού στη γραμμή του μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η κυβέρνηση επιχειρεί να αποδώσει τις ευθύνες σε προσωπικές πράξεις και ατομική ευθύνη, αποφεύγοντας να αναλάβει τις δικές της ευθύνες για την κακή κατάσταση των μέσων σταθερής τροχιάς.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκε πρόσφατα με την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, για να παραδώσει στοιχεία σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και να ενημερώσει για νέα περιστατικά. Κατά την αποχώρησή του, δήλωσε στα ΜΜΕ ότι εργάζονται μεθοδικά για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, τονίζοντας όμως ότι «παίγνια με οποιαδήποτε στόχευση δεν γίνονται αποδεκτά».

Την ίδια ώρα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή, προέβη σε δηλώσεις περί της ατομικής ευθύνης, υποστηρίζοντας ότι χρειάζονται περισσότερα από ένα ανθρώπινα λάθη για να συμβούν σοβαρά περιστατικά, όπως το δυστύχημα στα Τέμπη. Τόνισε την ανάγκη ευλαβικής τήρησης των κανονισμών, παραβλέποντας τις σημαντικές παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας κατά την αποτίμηση της κατάστασης των σιδηροδρόμων.

Εν κατακλείδι, η κυβερνητική πολιτική διαχείρισης των ευθυνών κατά τα τελευταία πέντε χρόνια φαίνεται να επικεντρώνεται στη μετακύλιση των ευθυνών σε ατομικό επίπεδο, αποφεύγοντας να αναγνωρίσει τις δικές της αδυναμίες σχετικά με τις υποδομές και την οργάνωση των δημόσιων συγκοινωνιών.

Πηγή: documentonews.gr