Κανονισμός Ρυμούλκησης στο Λιμάνι του Βόλου και οι Επιπτώσεις του στη Ανταγωνιστικότητα και την Ασφάλεια

Στη Βουλή συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλ. Μεϊκόπουλου, που αφορούσε τον νέο προτεινόμενο Κανονισμό Ρυμούλκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) και τους κινδύνους που αυτός εγκυμονεί για τη λειτουργία του λιμανιού, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας δημιουργίας μονοπωλίου. Ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, ήταν παρών για να απαντήσει.

Ο Αλ. Μεϊκόπουλος εξέφρασε τις ανησυχίες του σχετικά με την απουσία νομικής βάσης για τον νέο Κανονισμό, τονίζοντας ότι οι ισχύουσες προδιαγραφές ασφαλείας πληρούνται ήδη από τα ρυμουλκά πλοία που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Βόλου εδώ και δεκαετίες. Αυτός ο Κανονισμός, όπως υποστήριξε, αν τεθεί σε εφαρμογή, θα ανατρέψει την υπάρχουσα κατάσταση προς το χειρότερο, δεδομένου ότι οι νέες απαιτήσεις για ασφάλεια είναι υπερβολικές και αναιτιολόγητες.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις πτυχές της σκοπιμότητας του Κανονισμού, τονίζοντας ότι με το πρόσχημα της ασφάλειας, δημιουργούνται περιορισμοί που θα αποκλείσουν τους περισσότερους παρόχους ρυμούλκησης. Ειδικότερα, έκανε λόγο για απαιτήσεις όπως η ελάχιστη δύναμη έλξης 30 τόνων και η επιβολή ανώτατου ορίου ηλικίας 30 ετών για τα ρυμουλκά, που δεν προβλέπονται από τη νομοθεσία και παραβιάζουν ευρωπαϊκές ρυθμίσεις. Επιπλέον, οι απαιτήσεις για πυροσβεστική ικανότητα ισοδυναμούν με εκείνες των ομίλων πετρελαιοειδών, γεγονός που είναι πρακτικά αδύνατο να ικανοποιηθεί.

Ο Βουλευτής συμπλήρωσε ότι εάν ισχύσουν οι νέες ρυθμίσεις, οι υφιστάμενοι πάροχοι ρυμουλκικών υπηρεσιών κινδυνεύουν με αποκλεισμό, αφήνοντας μόνο μια εταιρεία να λειτουργεί στο λιμάνι, με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των ρυμούλκησης. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την αύξηση του κόστους στο λιμάνι του Βόλου, καθιστώντας το λιγότερο ανταγωνιστικό συγκριτικά με άλλα λιμάνια.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός ουσιαστικά περιορίστηκε να αναθέσει την ευθύνη για τα θέματα νομιμότητας και αναγκαιότητας του Κανονισμού στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), αποφεύγοντας να τοποθετηθεί για τα θεσμικά ζητήματα που εγείρει ο νέος Κανονισμός του ΟΛΒ. Επανέλαβε το επιχείρημα της ασφάλειας χωρίς να αναφερθεί στους κινδύνους που προκύπτουν από την πιθανή δημιουργία μονοπωλίου στο βασικό λιμάνι της Θεσσαλίας.

Πηγή: documentonews.gr